top of page
  • Writer's pictureMichael Kerch

יצירה של עבודות לתיק עבודות



תיק עבודות של איש קריאטיב צריך להיות מורכב ממגוון רחב של עבודות. צריך להראות שליטה בתוכנות הגרפיות, יצירתיות - קריאטיב וניסיון במגוון תחומים כמו הכנה לדפוס ומיתוג.


בעברי הייתי מגיע לכל ראיון עם אייפד ובו קובץ PDF עם מגוון עבודות שנבחרו בקפידה מראש. כיום בעולם הדיגיטלי חובה שיהיה לכם אתר אינטרנט שיתפקד בתור גלריה ותיק עבודות. לא חייבים להדפיס כל דבר אבל הדפסה בדר"כ תהיה יותר מרשימה - בתנאי שאתם מגיעים לפגישה.


אם אתם צריכים לעשות הדפסות וצריכים המלצה לדפוס, תפנו ל- "קניון-הדפוס" בכפר-סבא: בבעלות של חבר טוב שלי סרגיי ותגידו שמישה שלח אתכם.


מומלץ לא להעמיס בעבודות. אז 10-15 עבודות שונות זה מעולה אבל לפני שבוחרים את העבודות צריך לעשות כמה שיותר - עדיף שיהיו לכם כמה שיותר עבודות שונות על מנת שיהיה אפשר למיין ולבחור את הטובות ביותר מאשר מבחר דל ואז צריך להתפשר על מה שיש...



אתר אינטרנט לתיק עבודות: האתר יכול להיות ב- WIX או כל פלטפורמת אתרים שתרצו ואפילו שירותים פשוטים כמו Behance שהוא חינמי לגמרי ונוח מאוד כי הוא מינימליסטי. בנוסף יש את ה Adobe Portfolio - אבל זה פעיל רק בזמן שיש לכם חשבון ADOBE.

קישור: https://portfolio.adobe.com זה כמו WIX. רק מאוד מאוד פשוט באפשרויות העיצוב שלו.

בכלל כדאי מאוד להציג מגוון עבודות גרפיות, להראות ניסיון ושליטה בהכנה לדפוס ודיגיטל.

בכל מקרה האתר שלכם זה הדבר האחרון שאתם עובדים עליו - מכיוון שהדבר הראשון והכי חשוב זה עבודות! ללא עבודות = אין מה להתחיל לעבוד על אתר אינטרנט.


אז קודם כל תבינו מה התחום שאתם רוצים לעבוד בו. איזה נישה מעניינת אתכם ותכינו כמה שיותר עבודות. לאחר מכן תבצעו סדר אצלכם במחשב ותמיינו הכל בתיקיות לפי נושאים וקטגוריות - זה יעזור לבניה והתכנון של האתר שלכם. אני מאוד ממליץ להציג כל עבודה במוקאפ מכיוון שזה מוסיף המון ומראה ישום פרקטי של הפרויקט עליו עבדתם - נותן לזה הרגשה אמיתית.


תחפשו השראה לעיצוב של תיקי עבודות, חפשו בגוגל:

graphic designers portfolio examples

אתם תמצאו שפע של בלוגים ומאמרים בתחום והרבה השראה. תעשו צילומי מסך או תשמרו במועדפים דוגמאות לרעיונות לעיצובים שאהבתם. זה בסדר להעתיק. בסופו של דבר זה הכל עיניין של קומפוזיציה וצבע.



להלן רעיונות לפרויקטים לתיק עבודות:


לקחת עיצובים כושלים או כאלה שדורשים שיפור - ולבצע גרסה משלכם. זה יכול להיות פלייר, מודעה בעיתון/מגזין, ובאנר/פוסט שראיתם - תצלמו/תורידו את הדוגמה למחשב. אתם חייבים להשתמש בכל התוכן שיש במודעה. אם חסר לוגו תנסו להעתיק אותו.

  • פלייר. יש מגוון של מידות אז רצוי לעשות כמה שיותר. מומלץ לעצב שיהיה דו-צדדי.

  • A5 = 14.8x21 cm

  • A4 = 21x29.7 cm

  • 10X20 cm (שליש דף A4)

  • A4 מקופל פעמיים

  • גלויה 12X18 cm

  • רול אפ

  • עיצוב חלונות ראווה לחנות - לבצע מוקאפ

  • כרטיסי ביקור

הערה בנוגע לכרטיסי ביקור: רצוי לעשות לכמה שיותר תחומים שיהיה גיוון. לנסות לעצב כרטיסי ביקור לאורך ולרוחב אולי אפילו כרטיסי ביקור עם חיתוך מיוחד.

 

בחרו פוסטר שאהבתם - רצוי לכמה שיותר נושאים שונים: סרט, הופעה, מסיבה, לתערוכה, כנס וכו'.

בחרו סגנון / עיצוב אשר מושך אתכם וטכנית אתם מאמינים שאתם מסוגלים לבצע. קחו תוכן ממודעה אחרת ותבצעו הלחמה ביניהם. הסגנון העיצובי של הפוסטר הראשון עם התוכן של המודעה השניה.

סרטון רלוונטי: https://youtu.be/m3ekLHZNRfA

השראה אינסופית לסגנון עיצובי: מגדיאל לופז - https://www.pinterest.com/magdiellopez/a-poster-a-day


קטלוג, ברושור, תפריט מסעדה: תראו יכולת להתמודד עם הרבה טקסטים! עצבו לפחות 1 מהדברים הבאים

  1. תפריט מסעדה / בית קפה - 4 עמודים. להלן קישור לתפריטי מסעדה שאני אספתי: https://drive.google.com/open?id=1iyBpjbhtCnY-oiwyj1Geed87_FcNqxGy&authuser=hub%40acc-grannot.co.il&usp=drive_fs

  2. קטלוג (מרובה עמודים. הכוונה ל- 4, 8, 12 עמודים וכו'. קפיצות של 4 עמודים כל פעם.) אפשר אחד. קטלוג מוצרים, קטלוג חנות, קטלוג רכב אפשר לעשות לכל דבר! כולל קטלוג על חברה/מותג.



 

לאלו מכם שרוצים להיות מעצבים או לעבוד בסטודיו לעיצוב - צרו מיתוג שלם: המציאו מותג חדש משלכם באיזה תחום שעושה לכם שמח. זה יכול להיות בתחום המסעדנות, הלבשה, נתינת שירות בתחומים שונים כמו עורכי דין, רופאים, מטפלים וכו'. מוצרים כגון: אוזניות, גלידה וכו'. נסו להתרחק מלפרסם פריטים שכבר יש להם נוכחות מאוד מקובלת כמו רכבים ומוצרי אלקטרוניקה מפורסמים…

  1. שם של המותג - מקורי משלכם

  2. לוגו - מקורי משלכם שלא דומה לשום דבר אחר

  3. שפה עיצובית: Patterns, פונטים, פלטת צבעים

דברים נוספים שיכולים להיות מאוד טובים לפרוייקט הזה:

  1. גריד לפוסטים

  2. גריד למודעות דפוס

  3. מוקאפים לכל פריט שיצרתם

כולכם אמורים כבר לדעת שדוגמאות של מיתוג טובות אתם יכולים למצוא ב: Behance.



 

לכל מי שרוצה להראות יכולת שליטה בעיצוב לדיגיטל:

  1. סט באנרים אחד של גוגל בכל המידות

  2. קמפיין פוסטים בגודל 1000x1000px. קמפיין הכוונה לגנט מוכן לכל השנה. לדוגמה: פוסט לכל חג בשנה למותג שבחרתם עם קריאטיב מעניין ושפה עיצובית עקבית לאורך כל הקמפיין.

  3. כדאי לעצב גם בגודל של 1200x628px שזה הבאנרים הרחבים של פייסבוק ולינקדין.

  4. עמוד נחיתה / אתר אינטרנט: הכי טוב עבורכם זה להכין עמוד נחיתה מכירתי שהוא חלק מקמפיין פרסומי.

  5. הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות זה להכין פוסטים מונפשים לרשתות חברתיות. טיפוגרפיה קינטית. אנימציות פשוטות. אפילו לא חייבים להכניס וידאו. היום להראות ידע והבנה באפטר אפקטס שווה זהב! תמיד יעדיפו לקחת עובד עם ידע באפטר על עובד ללא ידע באפטר אפילו אם הוא יקר יותר.

רעיון טוב זה להמשיך את המשימה הקודמת של המיתוג והפעם עם פוסטים מונפשים

בגדלים הבאים: Story 1080x1920px | Post 1080x1080px כמובן לשמור בפורמט MP4 ולא GIF!

דוגמאות: https://pixteller.com/templates/animated-posts


סיכומים שימושים בנושא: סרטון לדוגמא של עבודה על סט באנרים של גוגל: https://youtu.be/tpbW3CjH_QM סרטון הסבר על עבודה של באנרים ושיטות עבודה - סרטון מרוחב: https://youtu.be/rVBtZtXLkW0


השראה טובה זה להיכנס לעסקים ומותגים ישראלים ולחקור את העמודים שלהם, לדוגמה העמוד של קניון שבעת הכוכבים:


 

מי שרוצה להראות יכולות פוטושופ:

  1. שיטה 1 היא לבחור קמפיין שאהבתם ולהמשיך אותו. לעשות עוד 1-3 מודעות המשך משלכם עם אותו טריק קריאטיבי בעיקר מצריך פוטושופ.

  2. שיטה 2 - לכו ליוטיוב ותלמדו שיטות חדשות מהמאסטרים של פוטושופ. אחרי שלמדתם טכניקה מדליקה, חפשו קריאטיב למותג שאפשר לחבר את זה אליו - וצרו מודעה מהממת. לדוגמה עכשיו למדתם כיצד לבצע התאמת צבעים ממש טובה של אור-צל, צבע וכו' - השימוש הכי נפוץ של זה הוא בעולם הרכב. קחו רכב סטטי ושימו אותו על כביש מהיר או שטח נוסע במהירות עם כל העבודת פוטושופ המדוייקת שלמדתם.


וכמובן שעבודות בהשראת מגדיאל לופז זה תמיד טוב - https://www.pinterest.com/magdiellopez/a-poster-a-day


אומנים נוספים שאני אישית מאוד אוהב

האומן Jack Usephot הוא אחד האומנים האהובים עלי! אומן פוטושופ מברזיל שהופיע אצלי על הראדר בשנת 2016 עם העיצוב ש ADOBE בחרו למסך טעינה של פוטושופ - שבעיני עד היום היה הכי יפה!


 

לסטודנטים שלי שלומדים ART קריאטיב: לאלה מכם שרוצים להיות ארטים במשרדי פרסום. אתם צריכים בריפים! לי אין בריפים אבל במכללה יש קלסר בריפים ענק! בנוסף אתם יכולים לחזור לבריפים שקיבלתם במהלך הלימודים ולשפר אותם או לתקוף אותם מכיוון שונה. יש לעצב את המודעות שיראו אמיתיות משמע בגודל A4 עומד, פוסטים לדיגיטל ושלט חוצות.


 

נושא ה- UI/UX מבחינתי התחום הזה מצריך לימודים משלו במכללה מקצועית בתחום. אלו מכם שלמדו או רוצים רעיונות לנושאים להלן כמה מהם:

  1. קונספט לאפליקציה: להמציא אפליקציה מקורית כולל מיתוג ועיצוב מסכים.

  2. עיצוב מחדש לאפליקציה קיימת: תחום מאוד טרנדי כרגע. הרבה סטודנטים של UI/UX עושים את זה בתור פרוייקט סיום או משימה. הרעיון הוא לקחת אפליקציה קיימת ולעשות לה עיצוב מחדש. כולל לוגו ומיתוג שלם. אפשר למצוא מגוון של עבודות של סטודנטים ומקצוענים.


 

כל דבר יצירתי נוסף שאתם מסוגלים לבצע ורוצים להוסיף: איורים דיגיטלי מכל סוג, איורים על נייר, צילום וכל תחביב יצירתי ויכולת שיש לכם.

57 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page