top of page
  • Writer's pictureMichael Kerch

כיצד לתמחר את העבודה שלכם?!



1. מה עושים שמדובר ב: תמחור לפי שעה?

סעיף א'. בגדול אתם הבוס, אתם קובעים מה התעריף שלכם לשעה. (כשאתם שכירים זה סיפור אחר!)

לרוב מדובר במחיר התחלתי של כ- ₪50 זה מינימום ומשם הכל תלוי בכם. ברגע שצברתי קצת יותר ניסיון וידע בשוק… אז, אתם בכיף יכולים לעלות למחירים בסדרי גודל של כ- ₪100 ועד כ- ₪300 ויותר. כמובן שתמחור גבוהה מגיע עם ניסיון והבנה של היכולות. משמע אתם יודעים בדיוק מה לעשות ולרוב קולעים מיד לצרכים של הלקוח ואין הרבה תיקונים ומשם השמיים הם הגבול. סעיף ב'. כמו כן, מסבירים ללקוח כמה זמן לפי דעתכם יקח הפרויקט ומה הוא דורש ממכם וממנו מבחינת צרכים. לדוגמה: במידה וקיים שימוש בפונטים שהם לא ברשותכם אז אפשר להציע ללקוח לרכוש פונט שנכנס תחת התמחור של הפרויקט, תמונות, אינפוגרפיקה וכדומה כל הנחוץ לביצוע העבודה לצד הטוב ביותר, בנוסף וכמובן שאם יהיו הרבה תיקונים אז זה שעות מצטברות שעליהם יש תשלום נוסף במידת הצורך מבחינת הלקוח. ואת הכל מנסחים בחוזה ברור עם כל הסעיפים המפורטים בפניי שני הצדדים מי נגד מי ומה מי מו.


2. מה קורה כשה-תמחור מתבצע לפי פרויקט?

אתם יכולים לתמחר גלובלית לפי כמה זמן אתם חושבים הפרויקט יימשך ומה הוא ידרוש מעצמו. ( סעיף, ב'-1)

בנוסף כמו בכדורגל יש לנו גם פציעות ובלת"מים כמו בצבא אז אפשר לדרוש תוספת של 10%-30% שהוא בעצם "זמן פציעות" שלכם - זה עבור זיוני שכל של הלקוח/תיקונים וגם סתם לפעמים יש לקוחות שרוצים ליטופי אגו.


3. תמחור לפי שווי הפרויקט/הרמה של החברה (האם זו חברה/לקוח מבוסס עם תקציבים גבוהים. חשוב לא להיות זול).

אם יש לכם זמן וגם עשיתם שיעורי בית על הלקוח ואתם מבינים כמה מושגים מהתחום שבו הם עוסקים, וגם במקרה יודעים כמה הם מכניסים, וכמה הם שווים בשוק או מה הפרויקט שאתם עושה יביא להם מבחינת הכנסות, אז מקובל לקחת 10% מהשווי הזה. מידע כזה דורש יכולת שיח ובירור מידע מבלי להישמע כמו חקירה וירידה לפרטים האישיים של הלקוח. לדוגמה: אם אני עושה עמוד נחיתה לאוטו. שווי הרכב 200 אלף שקל. הם מצפים למכור 10 רכבים כאלה בעזרת העמוד נחיתה הזה. אז זה רווח של מיליון שקל. אבל זה מצב אידיאלי שכנראה לא יקרה. אז נלך על המינימום - הם מכרו רכב אחד. הוא היה שווה 200 אלף. מתוכו הוצאות מסביב ונגיד נשאר להם 100 אלף. אז 10% מיזה זה 10 אלף. מסקנה: אני יכול לתמחר את העמוד נחיתה עד 10 אלף. אבל לרוב דבר כזה יהיה כולל את כל הקמפיין. משמע עיצוב + פיתוח + קמפיין ולא רק עיצוב גרפי של העמוד.


31 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page